måndag 3 februari 2014

{om helgen och om lokalsinne}

Så flög ännu ett veckoslut förbi! Har hunnit vara hemma i min kära hemstad och träffat familjen och så på lördag fick jag ha kvalitetstid med min kära syster. Hon åkte med till Åbo, vi stannade för att handla i en Citymarket och tja, tappade liksom bort bilen i parkeringhallen..! Känslan av att gå där med matkassarna och leta efter sin bil… huuuh.. nå vi hittade den till slut ;)

Så lagade vi tacopaj och åkte iväg för att lyssna på Melissa Horn. Hon var helt superbra! Bandet var också jättebra! Det var en väldigt stämningsfull och fin konsert. Verkligen lyckat! :)

Följde syster till tåget idag och efter det tog jag mig en riktigt lång promenad. Gick på lite villovägar.. ojoj, kan man träna upp sitt lokalsinne? Mitt är lika med noll. Jag tror alltid att jag har koll på något och så visar det sig att jag är helt ute och cyklar… hahaha.

Så har det ju hunnit bli februari här under helgen. En månad närmare  v å r e n. Hoppas ni också haft ett bra veckoslut!

Helgens lärdom: Kolla alltid vid vilken bokstav/siffra du parkerar din bil. Fast du tror du vet var du har den, så nä, du vet inte.



Another weekend passed. I went to my hometown to visit my family, and on Saturday I took my sister with me to Turku. We stopped by a Citymarket and in som way we kind of lost the car in the car park.. haha! Oh my.. the feeling you get when you walk around there among a hundred other cars trying to find out were you've parked yours.. but in some way we found it! ;)

Then we made taco pie and went to see Melissa Horn. She was really good! Her voice is great live, and the band was very good too! Such a nice concert!

I hope you too had a great weekend!

And now we have February! One month closer to the  s p r i n g. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar