söndag 2 juni 2013

BUZZZZ


Ja, nu har jag då provat 2 av Veet produkterna som jag fått hem via Buzzador. Skrev mer om vad Buzzador är i det här inlägget.

Har nu då alltså testat
1. Veet hair removal cream
2. Veet in-shower hair removal cream


1. Hair removal cream. Går ut på att man fördelar krämen över den plats man vill avlägsna hår, låter det verka i 3 min (max 6 min). Sedan skall man med hjälp av en "spatel" skrapa bort håret. 

Funkade inte sådär hejsan för mig åtminstone. För det första var krämen ganska svår att fördela jämn. Luktade också väldigt konstigt, lite som permanentvätska.. Sved även lite på min hud. När man sedan skulle avlägsna håret med spateln, hände nog inte så jättemycket.. fick nästan skrapa lite för att det överhuvudtaget skulle lossna något (kanske meningen?) Men inte så väldigt bra resultat med andra ord. Rakning i samband med dusch går 100 ggr snabbare och är mycket effektivare än detta, tycker jag i alla fall! För komplicerat för att jag skulle falla för detta..


2. Suprem Essence in-shower hair removal cream, man födelar även här krämen på torr hur, med hjälp mjuka sidan av den medföljande svampen. Låter sedan krämen verka i 3 min (max 6 min). Sedan skall man skölja och under tiden gnugga med svampens grova sida, med cirkulerande rörelser. 

Det här funkade faktiskt helt ok för mig, fick nog bort ganska mycket hår men krävdes nog även här lite rakning efteråt för att uppnå det optimala hårfria resultatet. Doftade mycket bättre än den andra krämen. Ganska bra om man vill att det ska gå snabbt och inte är så noggrann med att det blir ett perfekt resultat. Fick trots allt bort mera hår med denna metod än med den andra. Mera troligt att jag skulle köpa denna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar